"I got to do what's best for me"

Siivosin eilen laatikoita vanhoista papereista ja koulukirjoista. Se oli äärettömän puhdistava kokemus, ja tuli siinä muutamat itkemättömät itkutkin itkettyä.

"I just don't belong here"

Olen ujo muutenkin, mutta eräät kokemukset saivat minut sulkeutumaan täysin. Hyvät ystäväni koulun ulkopuolelta tunsivat sen huumorintajuisen, iloisen, sosiaalisen Martinan. Harva koulusta halusi nähdä pintaa syvemmälle, ja löytää minut.

"I gotta go my own way"

 

Löysin eräästä koulumonisteesta tämän runon. Se on minusta todella kaunis.

"Kun olen kuollut, itke hiukan minun vuokseni

ajattele minua toisinaan, mutta älä liikaa.

Ajattele minua silloin tällöin sellaisena kuin olin eläessäni,

toisinaan on mukava muistella, mutta ei kauan.

Jätä minut rauhaan, niin minäkin jätän sinut rauhaan

ja niin kauan kuin elät, säästä ajatuksesi eläviä varten."

 

"I've got move on be who I am"

 

Välisanat ovat kappaleesta Gotta go my own way. (HSM2)